Monday, July 5, 2010

Stranded and Fainted...

Two incidents yang tak dijangka happened to me for the past few days ...

Stranded....

Yep ..I am ...

Masih ingat pasal i punye plan mau gi JB...i did it last 2 weeks...

Okay citer dier camni ..

I went to JB with my sister Alang. Kami naik keretapi Ekspres Senandung Malam. Sangat excited pada mulanya. Mane tak nya  ..it's gonna be our very first experience travel to JB with a night train. I beli ticket coach yang ade katil. Ingatkan boleh la tido all the way to JB. Rupe-rupenye tidak. One hour before departure we were surprised by an announcement from KTM. Our train will stopped at Segamat and then we will be transit to Kluang station and from there baru straight gi JB. I think should be okay la kan . Everything has been managed by KTM officer.

Tapi..... bile sampai Segamat there's no news or instruction comes from the officer. Yang ade cume kate-kate console from makcik cleaner suruh tido. Jauh lagi nak sampai katenyer. Walhal , all passengers terpinga-pinga what's gonna be happen next. Batang hidung bas pun tak nampak. Menunggu berita dengan perasaan risau. We stucked there about 4 hours. Lepas subuh baru ada bas yang datang ambil kami. Itu pun kene ikut turn coach by coach. I only managed to get the last bus to Kluang station. Cik abang dah risau saye tak sampai lagi. Dapat je berita yang i masih di Segamat , he straight away decided to pick me up at Kluang instead of JB. I should be arrived at JB at 6.30 am but then I only get there in Kluang around 9 am. Pukul berape jer la nak sampai JB kan. Nasib baik cik abang sayang dengan segeranye amek kami di Kluang. Thanks darl!!

So disebabkan our trip being delayed for few hours, we only start our mission bridal butik hunting about 2 pm. Nasib baik cik abang dah awal-awal buat homework pasal butik-butik yang perlu kami jenguk. And dah prepare siap-siap what kind of theme and colors that we want for the wedding. Alhamdulillah tak banyak hal, bila kami masuk butik D'Pesona Bridal everything settled. 1 butik only okay.Esoknye, kami carik kain for his family to wear for both majlis and also pengapit. Cik abang bawak saye jalan-jalan gi Permas Jaya, Hutan Bandar, Plaza Angsana, and last but it is a must once you in JB is Danga Bay. Makan-makan and amek gamba. Sangat best!! On Saturday, we all naik bas balik KL. No more train please...trauma sekejap..hehee..

Ape kisahnye dengan fainted plak kan ??

Yang ini kisah hari Isnin. I pengsan on the way nak pergi lunch. Mase tu tengah tunggu my friend pergi toilet. Nasib baik i'm not alone. Sedar-sedar je dengar name kene panggil. Mate berpinar-pinar. Badan dah sejuk. Nasib baik lagi one of my opismate lelaki lalu, and dia la yang duk papah I gi klinik. Nasib baik klinik sangat dekat dengan tempat kejadian.. heh..I dont know why I pengsan. Yang I tahu the doctor told me my heartbeat sangat slow ...58. That's y die tak leh pump darah sampai ke otak and makes me collapse. My opismate sume risau. Ye la ..pagi tu I okay je. Takde rase ape-ape pun. Tup tup ..pengsan. I dengar cerita from my opismate..once my boss tau pasal I pengsan, die terus bergegas turun gi klinik carik I. Sangat terharu. Now berita dah kecoh pasal I pengsan kat opis.

Lepas pengsan tu ..badan memang sangat tak larat. So i called my dad to pick me up. I nak balik and nak makan. That's the only thing in my head. Dapat MC from doctor terus balik rumah. My mom beritahu my sis, Ateh. She's doing medicine in Hasanudin University. She said i had low-blood pressure. She asked me to take sweets with me and makan so my body would have glucose. Have a bedrest too. Untung betul dapat adik yang belaja medic ni. Senang ..boleh advise me instead of meeting doctor.

I slept all the way sampai rumah. My mum masak sup sayur dgn ikan goreng yang sangat sedap. Then I rehat. Actually, dalam perjalanan balik tu ..my dad received call from my boss and my opismate Linie to tell him about me. Terharu lagi with their concerns. The next day pun I received call from my friend Suhana asking me how am I.

Feel lucky and bersyukur...

Next ....cerita Saloma Bistro and Picnic di Kemensah !! =)

No comments:

Post a Comment